Khamis, 8 September 2011

TIADA MAAF BAGIMU ..  PETKNODE


Mat pagi semua .. harap korang cihat dan ceria selalu ..dan aku? Chat jer hihi. Hrmm berbalik kepada ENTRI aku kat atas tu ..TIADA MAAF BAGIMU .. Ni ape KES ni?

Begini citernye .. Ni bukan aku ye (Same la tu) .. ni luahan PERASAAN para2 PEMILIK kucing  ..  MASYARAKAT  di MALAYSIA serta PENCINTA HAIWAN yang marahkan PEMILIK PETKNODE. Kejadian ni berlaku bertempat di PETALING JAYA .. Hanya  meminta maaf selepas apa yang mereka dah lakukan, takkan membawa ERTI dan KESAN apa2 .. Memikirkan soal keuntungan tanpa menjaga KEBAJIKAN haiwan2 dibawah PENJAGAAN nya ...


Ni bukan sekor dua ekor CIK ABANG KAK oiiii .. ni berekor2 .. sebanyak 300 ratus ekor KUCING menerima SEKSAAN tanpa MAKANAN dan MINUMAN di PETKNODE .. Setelah mendengar beberapa maklumat dari kedai ni, beberapa pemilik KUCING bertindak MEMECAHKAN kedai untuk menyelamatkan kucing2 ni. Yang paling menyedihkan, ada yang MATI ..  Ada yang lemah .. Ada yang tingal TULANG dan tak mampu nak BERDIRI .. MENGIAU sekalipun .. begitu meyayatkan hati. KEJAM pemilik PETKNODE ni. Seramai 50 orang pemilik KUCING tampil ke BALAI POLIS berdekatan untuk membuat LAPORAN polis ..




Mengikut sumber yang aku dapat .. hanya seminggu KUCING2 ni semua tak diberi MAKAN MINUM .. Tapi melihat kepada keadaan KUCING2 ni .. macam dah berbulan jer tak bagi MAKAN .. KEBERSIHAN pun tak terjaga .. 


Banyak PERSOALAN dalam OTAK aku ..
  1. Mana perginya PEKERJA PETKNODE? Takkan semua cuti RAYA .. Tak der orang Standby ke?
  2. Pekerja PETKNODE tak der BELAS KAHSIAN ker tengok kucing2 tak dijaga KEBAJIKAN?
  3. Mungkin Pemilik tak beli SUMBER MAKANAN? Tak patut2 ...
  4. Kalau ye pun Pemilik tak sediakan SUMBER MAKANAN .. Takkan PEKERJA tak nak repot kat TRIBUNAL .. Tak kecian tgok Haiwan2 tu ke? Hrmm ..
  5. Mungkin PEKERJA takut kene buang kerja? Hrmm takut tak de PEKERJAAN tapi tak takut ALLAH S.W.T
  6. Ataupun memang PEMILIK tak der PEKERJA? Tak patut2 ... Sape yang PANTAU?
  7. Pemilik KENAPE buat Don't Know jer ... Tak bertangungjawab lansung .. Mana perginya JANJI yang dijanjikan? Semua kucing yang datang dahulunya Sihat Walaufiat.
  8. Pemilik tak der HATI dan PERASAAN ker?
  9. Hrmmm .. Pemilik tak pantau HAIWAN ker? Sibuk sangat? Takkan tak der Mase? Ishk2 ..
  10. Dannn mane perginya KUCING mcm PARSI and Maine Coon? Hilang mcm tu jer ke? hrmmm
  11. Tawaran sempena RAYA RM 3.95 sehari .. MURAH tapi KEJAM.


Kalau diikutkan banyak lagi SOALAN2 cepu TEMBAGA aku nak tanye kat diorang PETKNODE ni .. Silap haribulan TANGAN and KAKI aku pun sampai kat MUKA DIORANG .. Marah ni .. Ganas gak Minah Ketot ni hihi. Sapa yang tak marah .. tak maki hamun .. kalau tak der UNDANG2 .. dan Tak ingat TUHAN ..  Aku pasti HABIS daa diorang ni .. Sabor jer laa .. haa ..


Setiap PERBUATAN JAHAT akan ader PEMBALASANNYA .. Betul tak ASYA? Hihihihi sempat gi aku ni. Jum kite Zass ..





Kecian kan kucing2 ni .. dahulunya Sihat .. dan sekarang .. haa .. sedih tengok kucing2 ni. Sampai hati PEMILIK PETKNODE ni.


Ni laa pemiliknya ... Hrmm


Marilah kita sama2 berdoa agar TIADA lagi KEKEJAMAN dilakukan ke atas HAIWAN .. Harap kesemua Kucing yang dirawat ni CEPAT sembuh .. AMIN. Dan KEADILAN yang SETIMPAL dijatuhkan ke atas PIHAK yang bertangungjawab .. 


Sehingga bertemu lagi kawan2 .. Renung renungkan .. Tata ..Titi ..Brumm Brumm

Korang Rasa?

8 comments:

khairul berkata... Reply To This Comment

mmg betol2 x berhati perot ! patutnya si toke tu kita kurung dlm sangkar selama seminggu..apa rasanya

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Hihi ..ui ui abang, umi sokong 111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111% baru die tau ape rasenya kan ui ui.


Kecian kucing2 ni semua ..

RuSyDi berkata... Reply To This Comment

pelik btol...mcm mana bole lepas tangan mcm tue jer. nak berniaga tapi jaga kucing pn kantoi..

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Tak tau pulak rusy ..nape pemilik and pekerja die tak kecian tgok kucing2 ni ..cian kucing ni

Walau bagaimanapun ..terima kasih sbb rusy sudi memberi komen :)

A Crack Mirror berkata... Reply To This Comment

betul tu mie..setiap perbuatan mmg akan ada balasannya...nak2 yang jahat..lagi lah...

amboi..semenjak ada nyot ni..perihatin sungguh cik umie dengan kucing kan..good2~ asya suka ada kawan cam awak...

tak sampai hati tgk semua kucing tu..walaupun asya xsuka kucing (sebab asya takot kucing..ehehe) tp asya pun xsanggop aninaya haiwan comel ni sampai macam tu sekali..jahat2~ kejam..hati n perut dia tu da hilang kot... ha~ kan da bebel ni...ish.

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Umi sangat2 gilerkan haiwan yang comel ..umah umi nie dah macam zoo dah kalau asya nak tau hahaha ..ade 4 kucing .. 2 rabit and 1 hamster ..yeayyyy zoo negara ..

Hahahaha umi suke part asya membebel ..tu bukan membebel la syg, tu luahan hati hihihi ;).

Betul tu asya ..jahat tol orang tu ..kat mane tah die letak isi perut die ..kat lutut kot errr ..cian kucing2 tu ..sampai tingal tulang ..nasib baik der orang selamatkan ..yang lain tu ..hanya allah jer tau ..cian sangat kucing2 ni huuu

bella luna berkata... Reply To This Comment

bertapa kejamnya pemilik nie,.binatang pun ade sifat kebinatangan tp manusia nie?entah mana2 hilang sifat kemanusiaan nya,.moga satu hari die sedar and mendapat hukuman yg setimpalnya,.

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Betul tu bella ..cian kucing2 nie ..tak bersalah pun .. tak tau la mana sikap simpati tengok kucing ni lapar uuu ..


Harap pemilik kedai ini mendapat balasan yang setimpalnya .. ummm