Jumaat, 9 September 2011

BUKU TERKECIL DI DUNIA


Mat tengahri semua ..http://www.emocutez.com dah makan ke belom? Hihi .. hari ni hari JUMAAT .. yeyayyyyyyy .. esok leh rehat YES!!! Sukenya aku kalau hari JUMAAT .. Haa tapi esok tak leh REHAT gak sebab nak  kemas umah .. sebab anak2 aku selalu buat KEROSAKAN dalam rumah .. hari2 BERSIH pun tetap same .. Balik jer umah, ade jer la sampah diorang buat .. blom gi mainan diorang yang besepah tu .. Anak kucing and Rabit aku Memang GANAS .. Hihihi .. (Belom anak sendiri .. entah2 ROBOH umah).


Tak pe2 .. http://www.emocutez.com Haa sambung2. Hari ni aku nak citer cikit tentang BUKU .. Sape minat bace BUKU? Aku YAKIN dan PASTI ramai yang minat bace .. Mcm2 ader .. Bukan tertumpu pada BUKU PELAJARAN je .. Hrmm  memang banyak BUKU dalam Dunia nie .. mcm2 saiz Saiz ..Warna Dan Bentuk  .. dan hari ni aku nak mempersembahkan .. BUKU TERKECIL di DUNIA ..Yeayyy .. Sape nak bace buku ni? Aku pasti mesti SEMBENG mata korang yeayyyyy.


Mcm biasa aku ambik GAMBAR kat EN. GOOGLE. Semua ada 5 ..tak tau lagi ader pada masa akan DATANG .. Jomm Zass ..

*
*
*

TEENY TED FROM TURNIP TOWN (2007)
Buku ini berukuran 0.07 mm x 0.10 mm yang terdiri 30 mikrotablet. Buku ini dibuat oleh Nano Imaging Laboratory di University Simon Fraser.


*
*
CHEKROV'S CHAMELEON
Buku Rusia ini berukuran 0.76 mm x0.76 mm dan terdiri 30 halaman. Dimiliki oleh Pustakawan College Conservatory Of Music Of America.

*
*
*
OLD KING COLE
Buku ini berukuran 1.01mm x 1.01 mm. Buku ini boleh didapati di U.S LIBRARY OF CONGCRESS. 


*
*
*
KOBZAR OF TARAS SHEVCHENKO (1840).
Buku ini berukuran 2.79 mm x 2.79 mm.


*
*
*
THE WORLS SMALLEST BOOK (2001).
Buku ini berukuran Diametr 5.84 mm. Buku dari JERMAN  ini stabil sebab dapat duduk dan terbuka.


*
*
*

Haaa apa mcm? best tak buku nie?http://www.emocutez.com Ade sesiapa nak beli buku nie sebagai koleksi? Mesti ade tu .. bagi PENGEMAR FANATIK buku .. Tapi harganya pun FANTASTIK gak hihihi. Unik sungguh idea PENCIPTA buku ni .. hihi


Haa sampai disini saje yer celoteh aku kali ni .. esok2 aku nak bawak korang gi MELAWAT pulak. Lama kan kite tak gi melawat kan? Mesti ade ORANG yang suke tu hihi .. entah2 senyum sampai ke telinga cik adik kite tu .. nak tau sape? Aku agak korang mesti tau sape cik adik yang aku maksudkan tu hihihi.


Sehingga bertemu lagi kawan2 http://www.emocutez.com .. Tata ..Titi .. Pruttttt (Opss sorry terlpeas la pulak hihi ) Brumm Brumm ..

4 comments:

Unknown berkata... Reply To This Comment

dasat btol la diaorang ni kan Umi..camna nk baca tu ?

is revered by you berkata... Reply To This Comment

wahahaaha~ adakah saya perasan or memang saya lah cik adik itu??huhuhu~ :p

punyalah kecik..cam leceyh jer nak baca..adoi.manusia barat ni macam2 lah... ada2 jer cara mereka untuk mencipta tred kan??

umi suka baca buku x?? asya suka baca blog awak jer..so mmg x lah asya nak beli buku2 tu..ehehhe~

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Memang dasyat bang khairul ..tak tau la ade kanta yang dapat bace buku tu hahahaha ..lain dari yang lain

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hahahahaha asya ni buat tak tau pulak ..sape lagi laaa yang umi nak sebut lam blog ni kalau tak asya and bang khairul hahahaha.


Hahahah pandai tol asya ni buat lawak a .. umi pun tak suke bace buku ..umi suke bace blog and majalah hahahaha