Ahad, 11 September 2011

LADANG TERINDAH DI DUNIA


Mat TENGAHARI semua .. harap korang semua CERAH dan CERIA selalu .. Haa baru hari ni dapat post entri .. semalam LINE INTERNET terok sangat .. mesti ade yang tertunggu nak gi MELANCONG ni .. Ciap packing barang lagi tu hihihi ..  cian ASYA huhu ..  Tepuk2 syg .. umah2!!!


Haa berbalik kepada TAJUK aku kat atas .. kalau dulu aku bawak korang melawat TAMAN Negeri Cina .. haa hari ni aku nak bawak korang melawat LADANG pulak .. LADANG yang aku nak tunjuk ni bukan LADANG GANDUM atau LADANG GANJA yer hihihihi  ..  tapi Ni LADANG bungge .. LADANG yang beso .. dan INDAH .. Jom kite TERJAH ..

*
*
*


Jika dilihat seperti dari ATAS mcm Lukisan KEK LAPIS SARAWAK kan? Hahaha ..  Agak2 nya ..ape kebende la tu? Warna Warni mcm PELANGI .. Tu laa LADANG TULIP kawan2 .. 


Sebenarnya ada banyak LADANG TULIP di dunia nie .. tapi yang menarik PERHATIAN aku cuma 1 jer .. iaitu LADANG TULIP di LISSIE, BELANDA BARAT. Di BELANDA musim menanam TULIP bermula pada MARCH hingga Ogos .. Tapi tahun nie .. menjadi sangat2. Nampaknya memberi keuntungan lebih kepada PETANI LISSIE. Bungga-bungga TULIP ini semua di hantar ke seluruh DUNIA .. Tapi kebanyakkannya dihantar ke AMERIKA SYARIKAT dan JERMAN .. dan seterusnya di hantar kat UMAH aku .. wawawawwawa .. Umah Asya .. seterusnya Umah Bang Khairul .. pakai bang khairul DECO Auto Show .. Syok sendiri pulak aku nie hihihi ..jgn mara ar .. Okeh2 sambung ..


Penanaman Bungga Tulip ini bermula lebih 400 ratus tahun dahulu ..Warna warni bungga TULIP ni bagaikan PELANGI .. Ianya bersifat sementara ..  Apabila musim Bungga Tulip berlalu .. para PETANI akan mengusaha Tamanan seperti sayur pula ..


Jom kita zass GAMBOR ..



Tengok Kincir Angin ..ingat kat DUTCH LADDY ..








*
*
Haaa apa macam? http://www.emocutez.com Banyak bagus hoo ini LADANG. Kalau dapat berumah kat LADANG ni mesti syok giler .. Dapat cium KEHARUMAN bungga dan tengok KEINDAHAN sewaktu BUNGGA nie MEKAR .. Sape yang JIWANG BERKARAT tu leh buat PUISI ... Kalau rase nak mandi BUNGGA ke nak Cabut BUNGGA bagi orang ke .. Gi jer CABUT .. Tak der orang nampak punye .. Korang mcm SEMUT jer dalam LADANG tu .. Amboi sesukati aku jer nak membedal hihihi.


Haaa sehingga bertemu lagihttp://www.emocutez.com .. Harap korang semua terhibur .. Tata .. Titi ..Brumm Brummm 

Korang Rasa?

9 comments:

bella luna berkata... Reply To This Comment

wah,cantiknya,.kemas and teratur lagi,siyes lau ade kat malaysia mcm nie,confirm g serbu dah,.mcm nie tidur dlam ladang tulip pun tak pe,hehe

khairul berkata... Reply To This Comment

abg mmg teringin sgt nk ker negara2 europe..tp duit tabung x penuh lagi hehe

EYDA REINOKU berkata... Reply To This Comment

sy suka bunga tulip..
follow disini (^_^)

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Hihi memang cantik giler tempat ni kan bella .. kalau dapat ladang ni kat malaysia .. umi pun tak mau ketinggalan tidor kat ladang tulip gan bella hahahahahaha .. sama2 kite picnic kat sane hihi

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Hahahahahaha bukan abg khairul jer yang nak gi tau ..umi pun teringin sangat le nak gi .. tapi laaa duit pun tak der ni hahaha ..tak pe ..kite tgok gambo pun jadi laaa hahaha

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Hihi same la kite eyda ..umi suke tulip putih and pink ..cantik sangat hihi

Terima kasih krn sudi singgah ..follow and komen entri umi ..muah muahhhhh

Wanita2u berkata... Reply To This Comment

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

A Crack Mirror berkata... Reply To This Comment

owh... pergi jln2 kat ladang... xjadi bawak banyak barang lah.. punggah balik.... ehehe..

mie.. seyes sangat cantik...teharu2..tsk2.. lom pernah ada org bawak asya jln kat tempat yg amazing cam ni... :P

cuba bayangkan kalau abg khairul guna bunga tulip tuk deco kereta dia..cnfrm d kereta berhias... hilang ah garang2 api kereta dia tu...ahahhaa~ lawak a awak mie...kah3.

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Hahahaha pandainya asya ni buat lawak ar .. kete bang khairul jadi kerete berhias ..bagus2 idea ni .. suke umi dengar.

Kalau dapat gi tempat ni gan asya realiti ..gerenti kite picnic kat tepi ladang tu haha ..kot2 kite tengok bang khairul gan isterinye menari hindustan kah2 ..gurau jer