Selasa, 16 Ogos 2011

TAMAN BERASASKAN LUKISAN DI CHINA



Hai semua .. bertemu kita kembali.http://www.emocutez.com Chat tak hari nie? Harap korang chat2 aje hihihi ... Hrmmm makin hari makin seronok aku menulis sesuatu yang PELIK tapi BENAR. Dan hari ni kita masih lagi SEGMEN terjah NEGARA CHINA .. hihihihi. Semalam kite dah tengok kan Taman Unik .. Hari ni kita tengok Taman yang BERUNIK-UNIK lagi yer .. Bagi budak2 yang masih sekolah kat luar sane, jangan gunakan AYAT yang aku guna ar ..kang dapat TELOK kang .. Aku gak yang dipersalahkan huahhhhhhhhh.


Haaa Taman yang aku maksudkan nie ialah TAMAN TANAH LIAT ... yang diambik dari Inspirasi LUKISAN ZHANG ZHERUI ... iaitu  pelukis yang TERKENAL. Idea Sape? Dimana? Kenapa? pas nie aku citer yer ..


Sebenarnya disebalik keunikkan TAMAN TANAH LIAT nie .. ianya datangnya dari IDEA QIN SHIPING .. sekitar tahun 2008. Qin Shiping nie adalah seorang lelaki .. aku pi tau sebab namenye mcm PEREMPUAN (jgn mara ar) Pembuat Patung sejak kecil dari KOTA TANGSHAN. Idea ni bermula apabila die meminati lukisan2 Pelukis Terulung Zhang Zherui dan nekad untuk mengolah karya Zhang Zherui dalam bentuk Patung. Mula2 die buat dua buah Patung dan seramai 100 orang pekerja mengikuti untuk menjayakan Projek Qin.


Haa ni KOTA TANGSHAN .. Ni Peta die yeayyy.





Toink ..Toink .. Tiga tahun kemudian .. Akhirnya Taman Tanah Liat TANGSHAN nie ciap dan dibuka kepada UMUM. Taman nie panjangnya 300 meter dan 60 Lebar. Sebenarnya Qin tak mau bagi tau berapa jumlah dilaburkan tapi Pada tahun 2009 barulah Qin bagi tau .. Qin beritau  sebanyak 10 juta yuan telah dilaburkan. Aku pun tak tau berapa lam Ringgit Malaysia hihi.


Haa ape kite tunggu lagi ..jom Zasss. Macam biase aku ambik dari EN.GOOGLE hihihi. 





*
*
*

Wahhh cantikkan? Hebat betul olahan ANGAN diaorang nie ..Kalau pandai jatuh nie ..hujan ke ..sayang giler kan. Best jer .. rasa nak pegi jer .. NEGARA CHINA nie mcm2 ader la .. Pelik Tapi Benar. Tak per Negara kita ape kurangnya hihi. Betul tak?


Semalam kawan aku Asya cakap teringin nak pergi Tengok Taman Unik .. Hari ni aku takut Asya BOOKING terus tiket kot .. sebab nak tengok Taman Tanah Liat nie DEKAT2 hihi ..Olo lo jgn marajuk ar Asya .. Umi gurau je hihihihihi.
Sehingga bertemu lagi kawan2 .. Tata .. Titi .. Brumm Brummm http://www.emocutez.com


6 comments:

is revered by you berkata... Reply To This Comment

KAH3.......kah..!!
lucu ah part last tu mie... u mentioned my name...so SweEt ok!... thanx.. macam tau2 jer..asya memang da pasang angan2 da ni.. cam tak jadi ah cita2 nak g hongkong..cancel2...terus ke china..eheh..:p

yang ni seyes WALAWEIH~ habisan punya unik.. kalau hujan macam mana mie?? tak cair ke?? curious nirh...?? erm2..

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihihihi nakalnya asya ni ..sempat lagi buat lawak. Tapi kalau nak gi china tu ..jgn lupe posing banyak2 tau hahahahaha.

Aaaaa umi pun hairan mcm asya ..mcm mana kalau hari hujan ke ..ribut ke ..tak ke sayang kan? cair ke ..umm tak der gak berita mention pasal tu ..tak pe nanti umi gi check ye.


Apapun ..umi terharu sebab asya selalu singgah cni ..umah2! syg asya :)

khairul berkata... Reply To This Comment

dasat btol la org china nie

Aku ingat lembu ja yg ada tanduk..rupa2nya..http://gilamodified.blogspot.com/2011/08/aku-ingat-lembu-ja-yg-ada-tanduk.html

is revered by you berkata... Reply To This Comment

mestilah pose bnyak2.. bkn blh pergi selalu kan..? tunggu asya kmpul duit bnyak2 dulu...ahaha..

yeah..ni yg asya syg umi lebih ni..opkos lah selalu singgah... umi rajen google...cari info..sebab tu asya tertunggu2 next posting for pelik tp benar.. buat asya tak sabar n xcited..pasni nak tgk apa pulak ek??ehehe~

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hahaha nakal la asha ni ..semangat tol. Buat umi makin semangat nak menulis hihihi...

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Memang dasyat org china nie ..mcm2 jer ..unik tol kan khairul