Jumaat, 12 Ogos 2011

AKU TERKEDU


Mat pagi semua ... Harap korang semua CERIA dan CIHAT selalu .... Amin. Haaaa pagi2 nie aku nak MENGELUH sat. Aku pun tak tau nape HATI aku nie ..terbayang2 dengan  kes semalam http://www.emocutez.com. Puas da aku BERISTINGFAR .. BERDOA ..  berfikiran POSITIF, tapi hatiku tetap tak keruan hihihi.


Sepatutnya BULAN RAMADHAN nie ..kite BERMAAF-MAAFAN http://www.emocutez.com .. tapi nie tidak ..ader jer nak tak puas hati and nak menganggu KETENTERAMAN orang lain. Aku nie .. bukan nyer nak ajak korang BERGOSIP bulan baik nie ..cume nak MELUAH perasaan.


Aku pun hairan MANUSIA sorang nie .. ape la yang die tak PUAS HATI gan aku ni. Nak kata aku ni KACAU die tak der .. nak JENTIK die apetah lagi kan. Ader ke patot .. BARANG aku yang tak bersalah tu dier CAMPAKKAN kat tepi dari BARANG die .. Kalau ye pun tak suke kat aku ni, tak mau barang die dekat kat aku .. tak yah la buang barang mcm tu kan. Letak la elok2 .. Betul tak? Tak PROFESIONAL lansung laa.


Aku bukan nak EMO pasal bende kecik2 nie .. kalau sekali tak pe .. ni dah berkali tau. Sedih laaa aku. Mentang2 laa aku ni DIAM2 gini .. tak mulut LASER mcm die ..sesukahati jer die nak buat gitu. Hairan tol aku. Nanti suatu hari aku MELUAH jugak kat die hihihi.


Kadang2 tu aku KECIL HATI gak kan .. tapi kalau aku tegor nanti, ape pulak die cakap .. Orang mcm tu bukan leh ditegor, mau nyer aku ni kene tempias AIR LIOR die. Aku bukan takut ..cume tak mau gaduh2 ..  En. Abah selalu NASIHAT kat aku .. "Umi sabar je ar, esok2 ader la balasan die".



Kalau barang2 die dekat kat aku .. mesti die cepat2 ambik ..Nak jer aku cakap .."MUKE AKU NIE MCM PENCURI KER?". Kalau nak tengok barang2 dier berbanding aku ..Barang2 aku lagi BRANDED ..http://www.emocutez.com Aku pun hairan laa .. Kalau aku ader nie, die mesti nak lawan. Kadang2 gaduh gan laki die sebab nak barang mcm aku .. Astafuallazim .. Aku bukannyer nak menunjuk2 .. tapi laa ader jer tak puas hati.


Dah la tu perli2 aku pakai HEEL ... Cakap pakai gitu kang jatuh buat malu jer .. Kat rumah die der 5 pasang. Aku ader 20 pasang yang baru pun tak BISING2. En. Abah ader cakap, die saje jer ckp mcm tu sebab die tak pandai pakai  and JELES. 


Dah la tu ..perli2 KENING aku pulak .. aku bukannyer cabut kening aku .. aku just warnakan jika nak keluar. Tu pun jadi isu .. siap ketawa lagi LAKI BINI tu .. tak ker KURANG DI AJAR tu hihi. Ye laaa die rase CANTIK sangat2. Kahwin hari tu tak warnakan KENING kan? Nak terbaik .. kalau nak terbaik sangat .. kenape laa kau tak cari LAKI JUTAWAN. Kakak aku ..bile die tengok muke die ..die cakap .. Dari Air Muka die ..nampak sangat la PHD (Perasaan Hasad Dengki).



Kadang pelawa die makan .. boleh pulak die cakap .. "Im not interested". Waa SOMBONG nyer. Tak boleh ker cakap elok2. Kadang2 ENGLISH pun tugang terbalik .. buat aku senyum2 kadang2. Banyak laa die buat aku rase SEDIH. Sesukahati die jer .. tak pe la .. ni hari die .. kite tak tau, ape yang ALLAH S.W.T turunkan buat orang2 gini ..



Mungkin aku ader buat die kecil hati .. Atau aku nie cepat kecil hati .. sebab tu die buat mcm tu .. tapi berbanding ape yang die buat, aku laa yang sepatutnya kecil hati. Entah laaa .. aku pun tak tau nak KOMEN ape. Mudahan laa tak der lagi berlaku hal mcm nie. Ya ALLAH S.W.T Jauhkan lah aku dari2 orang2 yang berhati seperti nie .. AMIN.


Harap kite semua mengambil IKTIBAR .. Jangan sesukahati cakap lepas aje ..sebab kite tak tau orang tu dapat TERIMA atau TIDAK. Jangan cepat IRI HATI dengan oang .. nanti menimbulkan KETIDAK TENTERAMAN HIDUP. Dan kepada aku pulak .. Jangan cepat KECIL HATI ..Mcm nie pun tak bagus gak .. hihihi.


Terima kasih http://www.emocutez.com krn sudi singgah baca ENTRI aku kali nie .. Semoga korang TERHIBUR .. Muahhhh .. Tata .. Titi .. Brumm Brummm









2 comments:

ZULHILMI TEMPOYAK berkata... Reply To This Comment

xdpt sgt nk mmbc...berat sket blog ni...huhu

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Uuuu cian zul ..nanti umi cuba untuk kurangkan berat ye