Khamis, 17 November 2011

YAKJUJ DAN MAKJUJ


Selamat pagi semua ..http://www.emocutez.com Mcm mana hari nie? Ada CIHAT? Hihi .. Hari nie aku nak cerita tentang YAKJUJ dan MAKJUJ .. Seperti yang kita sedia maklum .. Yakjuj dan Makjuj ni merupakan Binatang yang menyerupai MANUSIA dan hidup didalam TANAH .. 


Tapi sebenarnya  .. http://www.emocutez.comYAKJUJ dan MAKJUJ nie merupakan manusia yang berasal dari keturunan NABI ADAM A.S .. Ianya berkembang dari NABI NUH A.S iaitu YAFITS yang berkembang sehingga menyebabkan ZULKARNAIN membina sebuah TEMBOK untuk menghalau mereka. Bangsa ini membawa bencana.


Sebenarnya lokasi tahanan YAKJUJ dan MAKJUJ http://www.emocutez.com  ni adalah MISTERI. Tetapi ianya termaktub dalam AL-QURAN dan merupakan perkara yang wajib diimani MANUSIA sebagai tanda yang besar sebelum berlakunya HARI KIAMAT.


*
*
*


FAKTA YAKJUJ dan MAKJUJ






  • Ketika kemunculannya, mereka akan menuju ke sebuah TASIK di PALESTINE dan meminum air itu sampai kering.
  • Memiliki ZURIAT yang ramai dan tak akan mati sehingga melahirkan 1000 zuriat.
  • Tiada siapa dapat memusnahkannya kecuali dengan kuasa ALLAH S.W.T
  • Muncul selepas NABI ISA dan kemunculan DAJJAL.
  • Dalam hadis menyatakan .. Rasulullah meyatakan kebimbangan apabila Yakjuj dan Makjuj sudah menebok tembok Zulkarnain sebesar bulatan ibu jari dan jari telunjuk.

Kemunculan mahluk ini akan muncul suatu hari nanti .. dan penemuannya telah dijumpai oleh seorang SAINTIS NASA. Ianya telah tersiar dalam WASHINGTON - Weekly World News. Beliau tidak mahu dedahkan identiti tapi beliau mahu dedahkan kerana perkara ini besar.  Beliau telah mengelarkan mahluk ini sebagai MOLE PEOPLE yang hidup 20 BATU bawah tanah. Beliau juga bagi tau yang mahluk ni PERAMAH dan PRIMITIF  .. tetapi untuk berkomunikasi amat SUKAR. Mereka bercakap dalam dialek NAVOJO.


Pada masa itu PRESIDEN BUSH mengendali perkara ini dengan berhati2 .. "Tersilap langkah mahluk ini akan mengistiharkan PERANG dengan MANUSIA. Kita tidak pasti berapa jumlah meraka. Kita baru lihat 1 bandar dengan anggaran 2000 mole yang tinggal disitu. Tetapi ada pihak mengatakan mungkin berjuta2 mole yang tinggal merata2 dalam BANDAR, berselerak di bawah muka bumi".


Mahluk ni meyerupai MANUSIA .. Tinggi dari manusia .. 8 hingga 9 kaki. Jari mcm kuku binatang .. Tapak kaki seperti ITIK .. Kulit sangat kuat untuk menahan haba dalam muka bumi .. mengemari BUAH-BUAHAN .. memiliki OTOT yang besar dan boleh bertindak GANAS. 


Salah seorang ahli SAINTIS yang menyalakan api ROKOK telah diserang .. kerana mereka merasakan ianya suatu ANCAMAN. Beliau telah diserang dan dicakar seperti Kucing hutan .. beliau bernasib baik kerana SELAMAT dan masih HIDUP.


Sumber menyatakan, NASA menemui mahluk ini dalam bulan OGOS. Pada ketika itu mereka sedang menjalankan PROJEK RAHSIA yang diberinama MOLE HOLE. Setakat ini NASA telah menjumpai PINTU RAHSIA laluan mereka di sekitar WASHINGTON STATE MOUNT SHASTA, GUA MAMMOTH di KENTUCKY dan gua sekitar BARAT U.S.

*
*
*

Haa demikianlahhttp://www.emocutez.com cerita mengenai bangsa YAKJUJ dan MAKJUJ seperti yang tertera dalam AL-QURAN. Zulkarnain telah bertindak membina tembok untuk mengelakan bangsa ini meyerang MANUSIA .. Tembok itu akan runtuh bila datangnya hari KIAMAT. 


Sebenarnya banyak terjemahan yang panjang lebar http://www.emocutez.comyang melihatkan HADIS .. Tetapi aku ingin meringkaskan sekurangnya kita tahu akan kewujudan YAKJUJ dan MAKJUJ .. Kalau korang nak tahu lebih lanjut lagi bacalah  SURAH AL KAHFI dari ayat 83-87, 89-90, 92-98 .. kalau salah maafkan, tolong betulkan ye.


Sehingga bertemu lagi kawan2http://www.emocutez.com .. Selamat Beramal dan Renung-renungkan ..Tata ..Titi Brumm Brumm






Korang Rasa?

20 comments:

DOMU-KON berkata... Reply To This Comment

thanks yer

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Domu-kon: Sama2 misz domo ..umah :)

khairul berkata... Reply To This Comment

jangan lah kita ada dlm zaman tu..huru hara dibuatnya

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Bang khairul: Umi pun rasa mcm tu .. rasa seram sejuk je bila tau benda ni dah muncul .. hrmm

Kazman & Sue berkata... Reply To This Comment

ustazah umi... bagus cerita tu.. memang suka baca untuk peringatan diri kami ini....

Yui Light berkata... Reply To This Comment

thanks mengingatkan... ^__^

Serius kmk baruk tauk...agagaaaa >.<

eva berkata... Reply To This Comment

huhuhu masyaAllah.. hari semakin dekat... hmmmm...

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Bang kazman&sis sue: Hihi nakal ar bang .. haha ada bakat jd ustazah toik .. tapi knk pake tudong lok ngeh ngeh ngeh

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Yui light: Kmk pun baru tau yui sebab hari ya adik kmk pi tau ..baca punya baca alu la molah entri tok hihi :)

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Eva: Kitak pun sama mcm kmk ..terasa mcm dah nak dekat jak ..hrmmm ... mun kita tangga cita 2012 .. supernova .. cita2 mcm tok menceritaan ttng hri kiamat secara tidak lansung .. seram2.

EyanaNoorAzlan berkata... Reply To This Comment

seram gak baca entri nie..
thanks 4 de info =)

A Crack Mirror berkata... Reply To This Comment

Umi....thanx...rasa lain pulak kali ni..betul2 blh jd flexible awak ni....jap ilmu sains,sejarah,fizik...now agama.alhmdulilah....
Mie,tau x?email asya problem lah...geram betul....

hanabunga berkata... Reply To This Comment

Tu lah hana pun pernah terbaca pasal ni.hurmm kiamat dah dekat ~

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Eyana: Umi pun seram ..umi baca banyak info tentang ni ..rasa mcm lain mcm je hrmm .. sama2 eyana :)

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Asya: Huuu cian asya ..mcm mana leh jd mcm tu asya? huu harap asya dapat selesaikan maslah tu.


Hihi nakal ar asya ni ..umi suke citer benda pelik2 ..best kalau dapat dikongsikan bersma :)

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Hana: Hrmm betul kata hana ..hrmm umi imangine mcm man mahluk tu buat kacau ..seram sejuk umi .. haaa ..seperti yang allah janjikan ..hari itu akan tiba .. hrmm

zulhilmi tempoyak berkata... Reply To This Comment

hahaha...
thanks umi..

lame tak kentut sni..;p

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Zul: Hahahaha betul tu ..umi pun lame dah tak kentut kat blog zul hihi ..same2 zul :)

Aida Azryn berkata... Reply To This Comment

halooo tuan ghumah! hihi. :D

Hanie_Dew berkata... Reply To This Comment

aku penah baca jurnal ni. pas baca jurnal macam2 soalan dlm pala otak aku.mcm mana NASA bole jumpa mahkluk tu.tp makhluk bole kuat dari pintu rahsia yg NASA jumpa tu. kalau bole, maknanya dorg bole kuar bila bial masa. kalau tak bole. dari mana mahkluk tu dpt bekalan buah-buahan.