Jumaat, 22 Julai 2011

UMPAN BARU LAGI? AI AI AI ...


Mat pagi semua ... harap korang semua ceria dan cerah sentiasa, macam FAIR N Lovely Arrr ... ummm pagi ni aku nak berkongsi CERITA cikit. Hrmmm bukan aku memang selalu cerita kah? Orang hari ni pagi2 mesti GEMPAR dan GEMPAK cerita pasal PERLAWANAN Malaysia Vs Chelsea kan? Aku pulak nak cerita pasal UMPAN pancing baru huahhhhhhhhhhhhhhh .... http://www.emocutez.com


Walaupun Keputusan 0-1 semalam, kita seharusnya berbangga, sekurangnya kita tak kalah teruk kan? Ni hasil daripada semangat GENTAR pasukan Malaysia kita .. Tepuk2 sayang .. UMAH2!!!!Haaaa berbalik kepada cerita umpan baru tadi ye ... 


Begini CERITANYA ... ting ning ning ... Tepat jam 5petang ... bukan 5pagi arrrr, aku punye la tunggu En. Abah jemput aku pulang dari OPIS ... 1 minit ... 2 minit ... 3minit dan berminit2 berlalu aku menunggu, tak pe2 ... tak jugak BATANG HIDUNG dia nampak. Tadi die cakap, die keluar awal and nak gi MARKET. Aku pikir mungkin die nak beli sayur ke .. ikan ke ... JERUNG ke? Last2 KORANG tau ape die beli? Ni haaa UMPAN pancing baru kat KEDAI PANCING area MARKET ... Ai ai aiiiiiiiiii .... bagi die .. Shopping la tu. http://www.emocutez.com


Lame jugak En. Abah ni membeli umpan ... berjam2 lamanya. Rupanya die tak sedar yang die mengambil masa yang lama untuk mengamati UMPAN2 tu ... Patut la  lama ... die beli 9 Jenis UMPAN PALSU baru. Mana tak nya, Umpan2 lama die, die teringgal kat Kampung. Agak2 nye mata die RAMBANG kot tengok UMPAN2 tu ... bukan sebab COMEL ke ape ke ai aiii ... die tengok tahap ketahanan Umpan2 tersebut Hihihi ...


Semalam .. aku pinjam UMPAN2 die untuk aku buat RUJUKAN hahahahahahaha .. Rujukan ke atau nak ambik GAMBOR? hahaha ... korang paham2 je la ye. Letak lam BLOG la.. pe lagi ...


Haaaa ni la die ... Umpan2 baru En. Abah ... Meh aku tunjuk satu persatu ye ..

*
*
*



Ni  ikan PALSU .. Cey macam korang tak tau kan? Sengal aku ni. Comel tak? Siap de bulu2 kat ekor die .. Macam Pom pom Girl la ... mungkin ni umpan betina kot? hahahaha



Ni pulak Umpan yang kedua ... warna hijau ... Haaa ni umpan jantan kot, sebab tak de bulu kat ekor die .. Siap de 2 lagi mata kail kat badan die ... kalau kene tangan ni MESTI sakit apatah  lagi kalau kene IKAN kan? Tu la En. Abah selalu pesan, hati2 kalau nak PEGANG.



Haaa ni lain sikit PESEN die ... Bercahaya kat badan ...



Ni Cyber Frog ... Snake Head Killer ... Katak ni mungkin Penari TARIAN AGO GO kot lam air ... tengok kat punggong die ade bulu ... Cey apa la aku ni ... mesti la bulu tu pakai menarik perhatian IKAN.



Katak Versi Ultraman ... Kata En. Abah, ade2 jer die tu ... Kecik2 minat tengok ULTRAMAN kot ..



Ni Rubber Frog ... Haaa ni aku paling suke tgok, sebab die nampak COMEL gitu .. leh picit. Rubber dikatakan. Kalau IKAN gigit .. gerenti ROMPANG.



Ni pulak ... Spoon ... Garpu tak de arrrr, belum dibuat lagi ..



Ni Janggut @ Spinner Bait ... Misai tak de arrr ...



Split Ring ni ... Untuk Menyambung mata pancing kat LURE. Lure tu kata En. Abah UMPAN ... Aku pun tak tau ...



Ni pulak? Haaaa kalau korang nak tahu ... Umpan ni la paling bagus untuk mengail. Specis IKAN GERGASI gerenti suke ... suke GILER Laaa ... SEBABNYA? Sebabnya ia boleh megumpan aku untuk makan ... aku la IKAN gergasi TU ... Yammm yammm ... Nak ke? Meh datang umah aku .. Lai lai ...




Haaaa ni IKAN GERGASI Versi dua ... Ai ai Comelnya En. Abah ... jauh nya PANDANGAN  Die ... Ciap buat KEMBANG KEMPIS idong gi tu ... Saje je nak kene kutok aku tu .. marah2 sayang ...




Hihihhi ...  ni kalau korang tak kenal ... Aku KENTOT kang korang ... Gerenti BAU telokkkkkkkkkkkk ... Sebab semalam aku berbuka PUASE GAN Telokkkkk ....



Haaa sampai disini saje blog aku ar ... aku nak gi buat BLOGWALKING dulu ... jalan2 jari BLOG hahahaha ... Esok2 kite jumpa lagi ar ... Tata .. Titi .. Brummm Brummm
http://www.emocutez.com

0 comments: