Ahad, 24 Julai 2011

MAK AI TERKEZUTTT AKU !!


Ni ape kes ni? Pagi2 aku terkejut .. Haaa mana tak nye ... Mentang2 la semalam aku citer pasal ... BURUNG ... CICAK ... TOKEK? gergasi (Hihihi)  ... dan hari ni Aku DIKEJUTKAN  oleh NYAMUK GERGASI. Wawawawawawawa ... nasib baik aku tak sakit jantung ... Aku belum KAWIN gi weiii (Mak ai GATAI).http://www.emocutez.com


Hrmmm aku pikir la, tempat KORANG gerenti tak de "NYAMUK GERGASI". Kalau ader patung ni kat tempat korang, aku rase tu Kerja GILERRRRRRRRRRRRRRRR. Kalau ade patung tu, makne nya .. tempat korang tu boleh di copkan sebagai SENARAI HITAM... sebab banyak nyamuk. Laaa tak paham? ye la kalau dah banyak nyamuk .. mesti banyak SPECIS gak kan .. kang tak pasal2 dapat DENGGI ke .. MALARIA ke? CHIKUNGUNYA ke? Hrmm Aku rasa la .. nyamuk chikungunya ni minat gan Buah Ciku KOT .. Ataupun orang yang bagi nama ni suka makan BUAH CIKU ... atau mak die mengidam nak makan buah ciku, macam mak aku dulu.Wawawawawa ... memang nak kene aku ni.



Ye ... ye kita berbalik kepada cerita ASAL ye. Hrmmm hari tu, aku memang ade tgok staff aku buat patung ni. Tapi aku tak tau la patung Nyamuk tu dah ciap ... Sedap2 je aku bukak pintu pejabat ..  Aku tengok ade MAHLUK kat atas kepala aku ... Mau tak terkejut aku. Dah la aku sorang2 gi opis hari ni ... ( Hari ni aku kerje laaaa). Ui ui kus semangat, ingat nyamuk ape la yang nak SERANG aku ni ... http://www.emocutez.com




Jalan2 gi MEJA aku ... aku pun patah balik ... Haaaaa ni yang buat aku tak tahan ... Ade seekor lagi nyamuk GERGASI yang buat aku terkejut ... Pangggggg ... nasib baik aku tak gi baling barang kat die ... Spray berkotak2 Shiltox ke ape ke ... gerenti tak mati ... kene panggil ULTRAMAN ni. (Kat Jepun kan selalu kene serang RAKSASA).



Haaa ni la .. Nyamuk yang buat aku Terkejut ... Staff aku agaknye, saje nie gantong buat PERHIASAN kot Hahahaha ...





Haaa ni pulak yang buat aku TERKEJUT TAHAP DEWA ..





Haaa ni pulak Laptop and PC aku ... Yang kat Laptop tu .. kalau korang tak tau pulak .. aku suruh NYAMUK tu gigit korang ye ...





Meh aku perkenalkan Jenis2 Nyamuk Yang GLEMOR kat MALAYSIA .. Ting .. Ning .. Ning ..

*
*
*


Ni nyamuk Aedes ...Yang menyebabkan Penyakit Demam Denggi dan Demam Denggi Berdarah ... Ni  Jenis Aedes Aegypti. Buncitkan perut die .. Banyak minum air SIRAP dikatakan .. hihi





Haaa ni pulak Jenis Aedes Albopictus ...





Ni pulak Nyamuk Penyebab Penyakit Malaria ... Nyamuk Anopheles ... Orang gelar die  Nyamuk Tonggeng ... sebab time die hisap darah .. Die Menongeng hihi.





Ni Nyamuk Mansonia ... Penyebab kepada Penyakit Filariasis ... Dah tak banyak dah kes Filariasis ni. Hrmmm orang lebih kenali Penyakit nie sebagai Penyakit Untut. Alaaaaa yang kaki GAJAH tu ... Ummm memang DASYAT ..


*
*
*

Memang rupe nyamuk ni nampak sama .. tapi kalau kite DOK perhati kan ... ade perbezaan. Kalau kite rajin cari maklumat tentang rupe jenis2 nyamuk ni, Insyaallah ... kalau de rezeki ... boleh lah jadi AHLI KAJI SERANGGA ni. Wawawawawawa ....


Hrmmm setakat ni dari aku buat hari ni, Harap korang semua Rileks ... dan enjoy bace CELOTEH aku hari ni ... Tata .. Titi .. Brummmm brummm http://www.emocutez.com

5 comments:

Unknown berkata... Reply To This Comment

tq. saya mmg tengah mencari gamabr nyamuk untuk ajar anak murid2. eheheh tengs :)kebetulan google link awak =) thanks dear !

nora
http://norapurplebridez.blogspot.com

abah khalisha berkata... Reply To This Comment

mana nak dpt nyamuk yang besar tu..leh pinjam ni..berhati-hati aedes pembunuh

aliza berkata... Reply To This Comment

baca kisah nyamuk.. krana sekor nyamuk yg kecik tuw macam2 pnyakit berbahaya boleh ada kan.. bleh bw maut plak tuw.. kecil2 jgn disangka anak...

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Terima kasih kerana singgah :) .. nyamuk memang MERBAHAYA hihi ... ;))

ziana berkata... Reply To This Comment

Mak aii..if betul nyamuk ni..abis la darah kena sedut.. trus jadi tengkorak.Salam kenal