Ahad, 31 Julai 2011

SERTAI SEGMEN BELLA LUNA COMEL



Mat pagi semua http://www.emocutez.com .. ciap dah Umi KEMAS umah .. tak lame, kejap jer sebab umah tak bersepah sangat hihi. Hari ni umi post 2 entri .. Umi terbaca Msg yang diberikan oleh Cik Bella Luna yang COMEL .. Bagus juga segmen yang diolah oleh Cik Bella Kite .. Setinggi TERIMA KASIH dan TANIAH kepada Cik Bella kite .. Tepuk2 sayang .. Umah2!!!!http://www.emocutez.com

 


Kawan2 .. Ibu dan Ayah adalah orang yang patut kita SANJUNGI .. Kerana tanpa mereka kita tak akan LAHIR didunia ini .. Melihat Keindahan dan Kebesaran yang ALLAH S.W.T jadikan. Memang ada segelintir Ibu dan Ayah diluar sana yang tidak MENJAGA dan MEYAYANGI anak2. Memang tidak dinafikan .. Akan TETAPI kawan2 .. Tanpa mereka .. kita takkan berdiri diBUMI ini ... Walau jahat sekalipun ... Mereka adalah Ibu Bapa kita ...



Majoritinya .. Semua Ibu Bapa Di DUNIA ni baikkkkk .. Tipulah kalau tak de BAIK. Setiap Anak di dunia ni pasti ada membuat KESILAPAN ... Kita hanyalah manusia biasa, yang tak lari dari membuat KESILAPAN.

 
Dan aku? Juga ada membuat kesilapan. http://www.emocutez.com Aku juga ingin MEMPERBAIKI KESILAPAN itu .. agar anak2 aku tidak MENGIKUTI JEJAK aku yang jahat tu. (Kecuali Simba, Momoru, Twinkle, Twilight and Go Mi Nam arrr .. diorang ni budak baik hihi .. sempat lagi ). Aku ni lagi laaa jahat dari Cik Bella kite ... Mak aku selalu PESAN, Pas balik sekolah .. Terus Pulang dan Jangan MERAYAU.



Ade ke patut, cakap kat MAK nak gi Class Fardu Ain. Mak aku punye la PERCAYA kat aku .. Rupe2 aku gi Ponteng Sekolah Kawan2. Time tu aku kecik Lagi umor baru 9 tahun. Belum Baligh gi .. Tak pasal2 Ibu Bapa aku kene tangung DOSE aku buat, Jahat tol aku ni. Aku ponteng bukan sorang jer ... Tak de la ramai .. Ade laaa 3 orang hihi. Kitaorang bukan MERAYAU macam BUDAK2 ZAMAN sekarang (Shopping Komplex .. Cyber Cafe bla bla bla) .. Kiteorang nun haaaa masuk HUTAN. Kononnya nak ADVENTURE .. Cari harta Karun (PEGARUH TV) . Aku la BOS tu .. hihi ..



Aaaaa Moral nya disini ialah ... Apa impak yang bakal aku dapat akibat TIPU dan Tak dengar PESANAN ibu bapa? JOM Zassssss ...

  1. Tipu dah DOSE.
  2. Ustazah  CATAT PONTENG.
  3. Kena marah Ibu Ayah .. PLUS2 sekali kene marah Ibu Ayah Kwn2.
  4. Haaaa yang ni second yang paling BAHAYA. Dapat Dose 1, Kene marah tak berape Bahaya. KALAU kene Gigit ULAR? Masuk GAUNG? HILANG? SAPE SUSAH??? Mereka dan Keluarga Mereka yang SUSAH Jawapnye.

Jadi .. Makanya Dong .. Jangan ngak Dengar Pesanan Ibu dan Ayah ... Nasib baik la tak TERJADI apa2 kat aku dan kawan2 .. Ui ui. Sebenarnya banyak kawan2, BANYAK pesanan yang Ibu Ayah aku cakap aku tak dengar .. Cuma kalau aku CAKAP BANYAK kang .. Full la Page ni .. Hihi. Sampai sekarang .. Ibu Ayah aku tak tau aku ponteng sekolah hihihihi .. kantoi daaaa hihi ..


Terima kasih sekali lagi kepada CIK BELLA http://www.emocutez.com  sebab INVITE umi untuk Segmen Entri Bella. Sesungguhnya segmen ni dapat memupuk kita untuk mendengar PESANAN IBU AYAH kita dan sekali gus menyesali serta mengisafi kita. Ibu dan Ayah semakin Tua bukan semakin Muda .. kita seharusnya lebih TOLERANSI dan ikut selagi ianya tak bertentangan dengan AGAMA kita. Bulan Ramadhan bakal menjelma .. Umi ingin mengucapkan Selamat menyambut Ramadhan ... jangan Puase Yuk Yuk ye .. pulang tengahari BUKA PERIUK hihi.. Tata .. Titi Brumm Brumm dan SELAMAT  BERAMAL .. 






6 comments:

ZULHILMI TEMPOYAK berkata... Reply To This Comment

ish2.....ish2.....camne nk jd umi sy nnt..ahaha
;p

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hahaha ada2 ja zul nie hihihi :)

bella luna berkata... Reply To This Comment

thanks umi sudi sambut pelawaan bella buat segmen nie,.hehe,nakal tul umi mase kecik2 lu yea,nak kena rotan nie:D,.anyway,pesan bonda ayahanda jgn dilupa,ingatlah,marah bukan kebencian tapi tanda sayang;)

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihi sama2 bella .. umi ni memang nakal .. kaki pengacau gak :). Dah besar and tue bangke mcm ni dah PENCEN dah nakalnyer hihi. Salam ramadhan buat bella :)

bella luna berkata... Reply To This Comment

hehe,sib baik dah pencen,lau tak naya kat anak2 umi tu (simba,momoru,twilight,twinkle and go min nam),.salam ramadhan gakz buat umi;)

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihihi betil kata bella .. nasib baik dah pencen hihi. terima kasih bella :)