Khamis, 21 Julai 2011

PELAMIN IDAMANKU


Hai semua ... hrmmmmmmmmmmm laparnya aku, aku puase hari ni. Bukan puase ganti  atau puase sunat la ... aku PUASE NAZAR. Setiap 1 bulan aku akan puase 2 hari sebabnya .. dah niat aku macam tu hihihihihi. Bagus jugak puase ni ... tak le aku sibuk2 nak keluar pukul 10 pagi ... dah la susah nak cari parking nak pergi makan ... sampai KEBULOR aku dan En. Abah dalam kete. Hari ni, En. Abah gi makan dengan kawan2 nya ... harap die dapat la cari parking lepas ni. http://www.emocutez.com


Haaa berbalik kepada Topik aku kat atas tu .. PELAMIN IDAMANKU. Aku pasti, mesti kat luar sana sama ada PEREMPUAN mahupun LELAKI ada impian pelamin masing-masing. Dan aku ... semestinya mesti la ada. Macam2 jenis pelamin yang ada di pasaran mahupun MODEN dan TRADISIONAL. Aku rasa korang pun mesti tahu kan? hihihi .. saje aku nak cerita cikit, kan dah hobi aku  wawawawawawawa.


Orang zaman sekarang dah Jarang gune Tirai dah .. zaman sekarang dah suke guna Mini Pelamin dan Panel. Panel 1,  2 .. 3 .. 4 .. dan 5 pun ade. Tak tau berapa Panel lepas ni ... Aaaaaa Panel Silang pun ade ... Memang dasyat. Kalau PANEL HAKIM? ( Ko nak kene Ketok ke?) Kalau aku .. aku nak guna berpanel2 hahahahaha ... kalau cukup bajet nya. Biasalah .. tak salah BERANGAN ..  Mana tau jadi kenyataan ... Betul tak? ... 


Kalau dah guna PANEL atau Mini Pelamin  tu .. mesti macam2 TEMA yang ade dalam OTAK kan ... ade nak buat English Stail la ... Garden Stail la ... Fairy Tales Stail la ... Gothic Stail la ... Vintage Stail la ... Morocco Stail la ... Mesir Stail la ... Roman Stail la ..Tradisional Stail la ... Dan mcm2 ada lagi ... kalau korang baca MAJALAH PENGANTIN kan, korang akan tengok Variasi Pelamin yang pelik2 ... tapi nampak cantik dan tentu sekali MEWAH ... Huhuhuhuhu ...


Haaa memang unik giler la KOLEKSI PELAMIN sekarang, memang Rambang mata. Kalau boleh BERSANDING berpuluh2 kali tu, gerenti dapat GUNA macam2 jenis PELAMIN kan? Tu namanya ... Buang Tabiat Nak MAMPOS ...  Tapi aku rase ade juga orang macam tu dalam dunia ni. Ummm iye la .. Aduhhhh!!!! Tak percaya ya? Aku Ngak Bercanda Dong ... Ade ... Tu haa yang setiap kali buat PAMERAN PERKAHWINAN tu ape? Tak ke die Bersanding Berpuluh2 kali ... Aisehmennnnnnn ko loyar buruk ye? Biase la ... AKU .. Hahahaha.


Ummm jadi aku nak BERKONGSI sedikit sebanyak GAMBAR2 pelamin ye ... Bukan aku yang buat ye .. aku cari contoh2 untuk korang .. Dapat gak kite sama2 cuci MATA kan? Iye cik Timahhh oiiii . http://www.emocutez.com


Haaa aku mulakan dengan yang Moden dulu ye ... Kita mulakan dengan 1 Panel  ... Jeng .. jeng .. jeng



Ni pulak 2 Panel .. Jeng .. Jeng



Ni pulak 3 Panel .. Jeng ..


Ni pulak 4 Panel ..


Ni pulak 5 Panel ..



Haaaa ni Panel Bersilang ..



Ni pulak .. Mini Pelamin .. Mini pelamin ni sangat sesuai untuk Majlis Pertunangan .. kerana nampak Simple .. Perkahwinan pun boleh juga .. Asalkan cantik di mata Bakal2 Pengantin itu sendiri.



Ni pulak Pelamin Bercirikan Tradisional .. Cantik juga kan?



Haaaa dan aku pulak ... mesti ada juga kan? Aku menginginkan perkahwinan ala2 English dan diselitkan dengan tema Farry Tales ... Sebab aku dari kecik sampai BESAR GEDABAK ni .. selalu BERANGAN nak jadi Princess Hahahahaha ... tapi walaupun impian aku nak jadi Princess tu tak tercapai .. jadi PRINCESS di hati En. Abah dah cukup jadi la bagi aku hihihi. Kalu bercerita pasal BERTUNANG pulak .. aku inginkan Mini PELAMIN ala2 Vintage gitu ... Aaaaa iye cita rasa aku memang tinggi. Tapi terpulang pada Allah S.w.t nak menunaikan Impian Hangat2 taik Ayam aku tu. Mak aku ade cakap ... kalau nak ikut idea aku tu ... memang POKAI la En. Abah. Tak pe2, aku BERANGAN jer... Masih berpijak dibumi yang Nyata aku ni ... Hahahahaha. http://www.emocutez.com


Haaa meh aku tunjukkan CIRI2 PELAMIN idaman aku untuk PERTUNANGAN ye ... Inyaallah akan ku gunakan KHIDMAT En. Khai ... Belum tahu lagi Tarikh Bertunangnya ... segalanya TERGANTUNG kwang2 ...



Ni pulak PELAMIN Impian aku ... Tadaaaaaaaaaaaaaaaa ... Walaupun tak berape nampak Fairy Tales nye




Jadi ... Aku agak kan mesti korang ade Idea lain kan? Ummmm mesti lebih KREATIF ... Mesti lah kawan2, kite ni KAHWIN sekali dalam seumur hidup ... tak tau la ade nak kahwin 2 3 4 5 6 7 8 9 10 kali. Aku rasa jumlah orang gitu kecil je ... ramai yang nak kahwin sekali seumur hidup. Jadi kalau dapat buat sehabis yang baik dan semampu yang boleh ... kita mesti lakukan yang terbaik. Nanti ada juga KENANGAN terindah dalam HIDUP ... 


Hrmmmm begitula ceritanya, ui uiiiii msg En. Abah tak sedar aku ... biasalah aku tengah ASYIK BERCERITA ... Tak perasan tgok Msg En. Abah. Aku nak Call die kejap ye ... kang merajuk pulak ... Cayang aku tu ... 

Haaaa esok2 kita jumpa lagi ye .. Tata .. Titi .. Brummm Brummmm http://www.emocutez.com

2 comments:

Mrs Azwa berkata... Reply To This Comment

hai umi..salam perkenalah. saya dah jadi follower awak.. nice to be ur blogger's fren..

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Terima kasih Azwa ... Tepuk2 sayang ... umah2!!!! Salam Perkenalan juga buat Azwa :)