Sabtu, 28 Januari 2012

IKAN PAUS PILOT

Mat pagi semuahttp://www.emocutez.com !!! Wahh bestnya berhari SABTU .. Harap korang semua CHAT dan CERIA selalu .. dan REHAT bersama KITKAT .. Amboihhh!! Promosi nampak?@#$% .. Umi kat OPIZ da ..sat gi Umi buat KERJA Hihi .. 


Untuk mengelak diri dari MERAPU lebih panjanghttp://www.emocutez.com .. Jom ikut Umi zass

*
*
*
 Sedih tengok kejadian mcm ni ..

 Mandikan DARAH ..

 Yang telah MATI ..

 Hrmm .. 

Banyaknya yang telah MATI ..


Haaa walaupun nie merupakan TRADISI merekahttp://www.emocutez.com ..Tapi agak KEJAM disitu!!  .. Ikan yang JINAK ditawan dan DIBUNUH!! .. Banyak lagi tu. Dah la IKAN PAUS PILOT ni mula PUPUS .. Ditambah lai TRADISI mcm ni .. Apo nak jadi diorang ni ..

Walaupun penduduk http://www.emocutez.comSCADIVANIA yang berketurunan VIKING di kepulauan FAROE, DENMARK ni diberi AMARAN tapi mereka tetap teruskan TRADISI ni .. hrmmm


Agak2 nya NAFSU makan diorang ni macam http://www.emocutez.comRAKSASA kot ... Ikan BESO je die pandang .. susah2 nak KOMEN .. Sebab ni dah TRADISI selama 1000 tahun. Kalau dulu mungkin masih RELEVEN .. tapi kalau masih DIPRAKTIKAN sampai sekarang .. PUPUS terus la IKAN PAUS PILOT .. 


Sehingga bertemu lagi kawan2 ..Zam zam ala kazammmmm


Korang Rasa?

20 comments:

DOMU-KON berkata... Reply To This Comment

selamat pagi umi... ala ciannya kena kerja..makan jangan dilupai yer.. wah perasaan header baru.. background pun baru... tahun baru cina punya pasal yer..

misz domu baca entri ni..ase cian tgok ikan2.. dasatt la..awaq diorang tak ubah tradisi..tukarla sikit..dari membunuh.. apa kata tradisi mebela ikan paus pilot..hehehehe...

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Mizs Domu: Betul tu dear .. dari mereka buat mcm tu baik bela .. sangat2 setuju dengan pendapat dear tau :)

Hihi a a .. header baru .. aura tahun baru cina ni hahaha :)


hahaha amboi .. puan sri domu ye ..nakal dear ni :)

Jue berkata... Reply To This Comment

Eh tok pix latest gik kah dear? Time aku 1st dgr psl tradisi tok, aku nang speechless. Ssh mok pdh benda camtok aie. Anyway slmt bkerja d ujung minggu hehe

remyhazza berkata... Reply To This Comment

pagi2 dah tgk kekejaman.....
tak sanggup pulak.... sian kat ikan paus tu....

Uchi kay-f @hmad berkata... Reply To This Comment

slmt tghri sis umi! raksasa pun x mcm ni umi..

huawahhhh..ngantuknye hihihi...okeh sis,takecare & keje leklok!!!

eva berkata... Reply To This Comment

morning pretty!! hehee


aieee jaek atii.. cepat2 mek scroll down kempang ati mek ngga.. huhuhu.. :(

CHU MAJORFLAVA berkata... Reply To This Comment

sik kempang nga..uhukz...

CHU MAJORFLAVA berkata... Reply To This Comment

sik kempang nga..uhukz...

mMoOnN aAlLeEaA berkata... Reply To This Comment

sik kempang nak makan ikan besar gilak ya

yana-feehily berkata... Reply To This Comment

peliknya tradidi dorg ni..haihh

CekbOlat-bOlat berkata... Reply To This Comment

erkk.. terkejut bolat ! cm nk pitam bce entry umi..

bolat takut darah.. hmm.. (>_<)

hanabunga berkata... Reply To This Comment

tudia apasal kejam sangat?tp depa berani eh dgn ikan lumba2 tu.hana tabik gak ar!hehe

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Jue: Ctau kmk jue ..ada yang kmk temu november 2011 .. ada yang kmk temu awal januari rtok tek .. tapi gambar sama jak.


Remy: Memang kejam kan ..hrmm ..

Uchi: Cain uchi gantok semalam ..harap hari ni da segar da :)


Eva: Hihi amboihhhh .. hai beautiful ..muah ..jaik hati tangga kan


Chu: Cdak tok jaik hati kan chu :(


Moon: Cdak ya suka makan ikan besa jak kali .. ikan keck cdak c pandang kali huhu :(

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Yana: Tradisi yang melambangkan diorang ni pahlawan ..tak silap umi huhu ..and daging mesti didermakan kepada orang ramai .. kejam je bunyi


Cekbolat: Huhu cekbolat takut darah? Pat2 tengok kat tempat lain ..

Hana: Hihi sempat gi die ni berseloroh hihi ..tapi diorang ni kejam kan bunuh ikan paus ..

khairul berkata... Reply To This Comment

kejam !!!

TwIstiEs*meSti Mau* berkata... Reply To This Comment

aper la nak jadi dgn manusia skang nii...kesian kat kawan tuu..nk berje mur sikit ..xley..huhu:))

dhiera berkata... Reply To This Comment

kesian ye ikan2 ni~ tak patut dorang buat macam ni. rase ye semua dah educated skang. dah boleh fikir. mana tradisi tak elok tu tinggalkan la. aihh...

nak cakap pun xtaw la.

A Crack Mirror berkata... Reply To This Comment

ish...denmark oh denmark..diorg bukan setakat dah menganinaya haiwan...tapi kat kita semua jugak!! tu air laut tu dah tercemar dengan darah yang tak sepetutnya ada..ish2..ntah apalah kisah disebalik tradisi ni..aiyark..kenapa masih belum boleh memodenkan tradisi ni dengan cara yg lebih releven ek??

nway...asya ske entry umi yg ni..baru terasa cam jejalan n jelajah..hehe..tak sangka..da sampai denmark kita kan mi kan?? :P

hari ahad umi tak update..bz ler tu..al maklum lah..lagi 3 minggu lebih jer,,ahaks!

Redbloodsnow berkata... Reply To This Comment

tedah ngan ikan paus ya. byk gik cdak mati :( pahal jd gya ow. kasih ku medak ia...

CHU MAJORFLAVA berkata... Reply To This Comment

bukan jaik hati..kita jaik hati nga..cdak jaik.kita jaik hati..=p