Sabtu, 2 Jun 2012


DIARI SEBUAH LAGU 


Semua MASALAH didunia ini pasti ada JALAN penyelesaiannya .. Ianya terpulang kepada kita untuk tentukan bagaimana caranya. Bagi Umi .. Tidak semua perkara dapat di Luahkan .. Apabila sukar untuk berkata-kata .. Lagu adalah tempat sesuai untuk segalanya ...

*
*
*



Sedikit Translations dari Kimchi Hana@Sompi


Eoryeodo apeun geon ttok gata
Sesangeul jal moreundago apeungeol moreujin anha



Regardless of the age .. It All Hurts The Same
Regardless Of How Young You Are
We All Know And Feel Pain





Sesuatu perkara dipedam sekian lamanya .. Moga WAKTU mengubah segalanya .. Buat Keluargaku disana ..
- END -
Korang Rasa?

16 comments:

remyhazza berkata... Reply To This Comment

hendak meluaahkan apa isi hati...kekadang tersekat oleh kata kata....... hanya lagu kekadang bisa mencurahkan rasa hati... bait2 kata puitis...gambaran isi hati yg gembira, duka, lara dan kesepian......

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

Bang Remy: baru pertama kali umi mendengar kata2 begini dari bang remy .. apa yang bang remy kata tu benar belaka ..

Uchi kay-f @hmad berkata... Reply To This Comment

iyakan sis umi kata2 kadang tak mengambarkan ape yg berada dlm hati...

slmt brhjg minggu sis umi!!!

Uchi kay-f @hmad berkata... Reply To This Comment

ada fb kan?bole add tak? klu bole xper... :D

My Life's Journey berkata... Reply To This Comment

@Uchi kay-f @hmadMat petang uchi (^_^) .. betul kata uchi tu .. kadang2 sukar untuk lafazkan ..

haa ada uchi .. nanti umi add ye ..

Domu-kon berkata... Reply To This Comment

Umi..ok xnie?? anyhing happen dear..?

apa pun yang umi lalui..jangan lupa kirim salam aunti shirah kat baby dalam cuhmey..

♥ sitifarhana ♥ berkata... Reply To This Comment

betul tu, ALLAH dah aturkan sumany cantik utk kita,,masalah dn dugaan tu la sebenarny yang mendewasakan kita..be strong dear :)

A Crack Mirror berkata... Reply To This Comment

sepanjang asya ikut blog umi ni...apa yg asya tahu umi xmeluah masalah di sini.. hanya sekali jika xsalah.. yang lain umi cuba sorokan dengan kegembiraan. itulah kelebihan umi.. kuat n tabah..

kalau tak ada masalah..life so boring.. dan nak tahu tak?? kita ada 3 jenis musibah (ok, ini teori asya..ahaha) kehidupan, perhubungan, rezeki.

Allah itu maha adil, dalam satu masa kita sebenarnya hanya di uji dengan salah satu dari 3 tu..

bersyukurlah dengan apa yang telah dikurniakan..dikekalkan dan berterima kasihlah dengan apa yang ditarik, di uji.. kerana semua itulah yang TERBAIK buat kita...

stay positif dear... #>

khairul berkata... Reply To This Comment

cer citer kt abg ....

AmirFX berkata... Reply To This Comment

Mat petang Umie! Pahal jiwang gilak tok tek? Cehcehcehhh... Mbak sabar walau apa yang berlaku..

syahirooAhmad berkata... Reply To This Comment

sesuatu perkara kalau dipendam lama sgt leh ketahap kemurungan.. :D ce share ngan someone yg anda rapat dan percaya..

Riena Haiqal berkata... Reply To This Comment

hye dearcomel ku sayang... ok ker ni..jangan pendam masalah sebab kelak akan memakan hati sendiri... kadang2 dengar lagu dsaat dilanda masalah memang best giler. hilang tension jap....

ch000tz axoera ヅ berkata... Reply To This Comment

dimana ada kemahuan, disitu ada jalan

eva berkata... Reply To This Comment

aie knk tok syg.. tedah2.. sabar k.. lambat cepat semua da hikmah.. ;)

msredcheesecake berkata... Reply To This Comment

bezanya kalau umur byk insyaAllah kita tahu cara terbaik kurangkan kesakitan....

erin moshimoshi berkata... Reply To This Comment

sayang malu erin tau :P